Möten på mässan och kommande bok

För mig är det viktigaste med flugfiskemässan att träffa alla gamla vänner samt att knyta nya kontakter. Redan första dagen hann jag göra båda delarna. Mycket kontakt sker ju via internet och telefon, en av dem jag inte har haft ett ansikte på innan är Johan Sjunnestad. En mycket kreativ flugbindare som tidigare har skrivit ett inlägg här på bloggen. Jag hoppas att Johan kommer att skriva mer här på vår blogg, men innan dess uppmanar jag er att besöka hans blogg.

De gamla bekantskapernas lista är lång. Särskilt kul var det att träffa Thommy Gustavsson, chefredaktör på Flugfiske i Norden. Vi har ett kommande bokprojekt ihop och nu diskuterade vi vidare och materialet lämnades vidare. Boken är en vacker fiskedagbok med anteckningsplats för: Datum, Tid, Fiske­vatten, Väderlek och temperatur, Fiskart, Vikt – längd, Fisksätt, Bete – fluga i tabellform samt med utrymme för egna anteckningar och eventuella foton.

Thommy har illustrerat dagboken mycket smakfullt och hans vackra akvareller gör att man gärna bläddrar i boken, flera gånger. Och när boken är klar (läs maj/juni) hoppas jag att fisket visar sig från sin bästa sida så jag kan fylla i mina fångster. Boken kommer få en vacker vävd klotbands rygg, så den får gärna ligga framme för mina vänner att bläddra i. Men först skall storfångsterna fyllas i.

Fiskedagbok med thommy gustavsson

Kommentera

