Liten fiskemässa i Halmstad

Idag har det varit en liten Fiskemässa i, min stad, Halmstad. Roligt, tyvärr hade jag bara tid för ett snabbt besök. Jag skulle träffa Johan Klingberg för att få material och snabbt disskutera ett, nej två, kommande projekt.

Det ena projektet är en flugask, med ett dussin torrflugor. Som förhoppningsvis skall komma ut på marknaden i maj. Idag fick jag förlagorna av Johan, och de såg riktigt bra ut. Ni får se mer av asken och innehållet i ett senare inlägg.

Det andra projektet har vi diskuterat sedan förra flugfiskemässan i Älvsjö. Och nu på denna mässan som hölls i vårt fina stadsbibliotek i Halmstad,  har jag fått en cd med material. Ska försöka att hålla mig och jobba med det till måndag. Då ska det börjas skissas tänkas och funderas. Sedan blir det nya disskussioner med Johan på Flugfiskemässan i mars.

Kommentera

